Horoskopy katastrof lotniczych, cz. 1 (reedycja wpisu z 2011r.)

[Drodzy Czytelnicy. Powtórna publikacja nie jest powodowana moją fanaberią. Została powtórzona z racji problemów technicznych i dość nieoczekiwanego zniknięcia wpisu z zasobów tego bloga. Artykuł pochodzi z sierpnia 2011r. i został podzielony na dwie części. Treść oryginału nie zmieniła się, chociaż współcześnie byłoby zaiste sporo rzeczy do naprawy. Ale pozostawmy wszystko po staremu].

 

Witam Państwa !

Mój poniższy wpis będzie wyjątkowo metodyczny, oraz minimalistyczny jeśli chodzi o narrację. Chciałbym się skupić na nieszczęśliwych układach horoskopowych towarzyszących podróżom powietrznym. Zastosuję przy tych opisach dość proste metody, oraz kilka grafik (z dedykacją dla metodologów astrologicznych, albo i sceptyków). Oczywiście będę się skupiał na starcie samolotu, który jest najważniejszą wykładnią dla stawiania jakichkolwiek prognoz, oraz tłumaczenia zjawiska katastrofy.

Do zajęcia się tą nieszczęsną dziedziną zainspirowały mnie dwie równoległe katastrofy awionetek, w Witowicach Dolnych, oraz w Nowej Hucie w Krakowie. Katastrofy te zdarzyły się w ostatnią niedzielę 22 sierpnia, pomiędzy 19:10 a 19:30. Oprócz próby analizy jednej z tych katastrof (Nowa Huta, start nastąpił prawdopodobnie kilka minut wcześniej, ok 19:25), analiza będzie dotyczyć:

  1. a) Katastrofy lotniczej w Mirosławcu, wojskowy samolot CASA C-295, 20 ofiar śmiertelnych, start samolotu 23/01/2008 16:51 Okęcie (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_Miros%C5%82awcu) . Przyczyna: błąd załogi, utrata kontroli nad sterami, trudne warunki atmosferyczne.
  2. b) American Airlines, pasażerski Boeing 707, 95 ofiar śmiertelnych, start samolotu 01/03/1962 10:07 New York (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_American_Airlines_1)
  3. c) Katastrofa pasażerskiego Swissair 306, 80 ofiar śmiertelnych, 04/09/1963 start samolotu 06:13 Zurych (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Swissair_306)
  4. d) Katastrofa egipskiego samolotu PIA 705, 119 pasażerów poniosło śmierć, 6 ocalało, start maszyny 21:22 z Az Zahran, dnia 20/05/1965 (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_PIA_705) . Przyczyna: zderzenie z ziemią (jako efekt złego lądowania )
  5. e)Polska katastrofa, na Policy,w której zginęły 53 osoby. Start nastąpił w dniu 02/04/1969 o godzinie 15:20. (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_na_Policy )
  6. f) Katastrofa samolotu linii Swissair, w której śmierć poniosło 47 osób. Start maszyny nastąpił o godzinie 13:06 dnia 21/02/1970 r. Przyczyna katastrofy: zamach terrorystyczny. (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Swissair_330)
  7. g) Jednocześnie tego samego dnia wystartował około 12:06 samolotCaravelle Austrian Airlines z Frankfurtu. Pomimo potężnego wyłomu w samolocie, udało się bezpiecznie wylądować.

—    —

Oprócz ośmiu wymienionych powyżej katastrof, istnieje niezliczona ilość udokumentowanych wydarzeń, z przyczyną katastrofy, często wymienioną godziną startu, oraz godziną katastrofy i liczbą śmiertelnych ofiar. Zainteresowanych zapraszam na Wikipedię (strona działa pod tym adresem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofy_samolot%C3%B3w_cywilnych ). Jak widać, starałem się bez sugestii, dokonywać wyborów katastrof. Najważniejszymi kryteriami użytymi do powyższych ośmiu przykładów były: możliwość ustalenia godziny startu, oraz duża liczba ofiar.

Jednocześnie do powyższej kolekcji spróbuję dodać cztery najbardziej spektakularne katastrofy ostatnich czasów. Wybór czysto subiektywny

  1. h) Katastrofa w Smoleńsku, najtragiczniejsza katastrofa w historii polskiego lotnictwa – 96 ofiar z Prezydentem RP na czele. Start nastąpił z lotniska Okęcie o godzinie 07:27, upadek o godzinie 08:41 czasu polskiego (10:41 lokalnego). Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_polskiego_Tu-154_w_Smole%C5%84sku
  2. i) Zamach w WTC– katastrofa dwóch samolotów, które uderzyły w „szklane wieże”. Jeden z samolotów, Boeing 767 American Airlines wystartował o godzinie 07:58 z Bostonu. Drugi samolot wyruszy z tegoż Bostonu zaledwie dwie minuty później. Uderzenia nastąpią w godzinach 08:46 i 09:03 (czasu nowojorskiego). Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przebieg_zamachu_z_11_wrze%C5%9Bnia_2001
  3. j) Katastrofa samolotu rejsowego „Mikołaj Kopernik”na Okęciu, zginęło 77 osób, wśród nich między innymi Anna Jantar. Start maszyny nastąpił o 21:18 z Nowego Yorku, dnia 13/03/1980 r. Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_na_Ok%C4%99ciu_(1980)
  4. k) Zamach terrorystyczny na Pan – Am 103, zwany katastrofą nadLockerbie. Traktowany jako działania odwetowe Libii, z racji wcześniejszego zamachu na Muamara Kaddafiego. Zginęło 259 osób na pokładzie samolotu, oraz 11 osób z ziemii, których zabiły szczątki z samolotu. Dnia 21/12/1988, o godzinie 18:25 czasu lokalnego startuje z Londynu. Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Pan_Am_103

— — — — —

PONIŻEJ 8 RADIXÓW WSPOMNIANYCH KATASTROF :

 

KATASTROFA NR 1 – samolot CASA, Mirosławiec (aby powiększyć grafikę, proszę na nią kliknąć):

CASA Mirosławiec

Start samolotu symbolizuje dom I, podczas gdy lądowanie wierzchołek IC, oraz zawartość domu czwartego. Jednocześnie sam lot jest oznaczony poprzez dom X. Warto zwrócić uwagę na Księżyc. Zapewne dużą rolę spełniają wierzchołki III oraz IX jako sygnifikatory krótkich i długich podróży. Zwracamy uwagę na Merkurego, na władców VI wierzchołka (załoga), X wierzchołka (kapitan), oraz Księżyc (ogólny sygnifikator pojazdu, podróży, bezwzględnie uwzględniany przy każdym horoskopie elekcji).

Opis wypadku zwraca uwagę na zaniedbania załogi (cyt: „Załoga podczas przygotowań pominęła jednak czynności związane ze sprawdzeniem systemu ostrzegającego o zbliżaniu się samolotu do ziemi EGPWS„). Można zauważyć Słońce w domu szóstym, które znajduje się na wygnaniu w znaku Wodnika, dodatkowo będąc nieaspektowanym (brak kontroli?). Drugim niepokojącym objawem jest władca IV domu, Wenus, silnie uszkodzona przez Plutona. Dodatkowo martwi patron podróżowania Merkury w koniunkcji z zaciemniającym obraz Neptunem. Podobny wpływ Neptuna (koniunkcja z Księżycem) był wyczuwalny podczas katastrofy Smoleńskiej.

Co do innych kwestii – zauważalne, że władca IX domu (podróży ogólnie) – Jowisz, znajduje się w upadku w znaku Koziorożca, podczas gdy wspomniane Słońce (władca ASC) znajduje się na wygnaniu w Wodniku. Również ASC w koniunkcji z gwiazdą Acubens nie nastraja optymistycznie [za: Piotr Piotrowski: Reguły astrologii tradycyjnej, Studio Astropsychologii 2011, s. 177). Położenie Księżyca też nie jest ciekawe. Godzina startu okazała się tragiczna w skutkach.

 

KATASTROFA NR 2 – samolot American Airlines, New York (aby powiększyć grafikę, proszę na nią kliknąć):

AA N.Y

Ponownie zauważalny jest niepokojący aspekt, oraz pierwszoplanowa rola Neptuna w tej katastrofie. Tym razem aspektuje go ścisłą kwadraturą Merkury, który okazuje się strategiczny ze względu na znaczenie, oraz siłę w horoskopie. Po czym w realnym świecie zjawisk nastąpi naturalne potwierdzenie w horoskopie tego co w horoskopie było napisane. Start był niefortunny, a cała sprawa wypadku odbyła się dosyć błyskawicznie.

Merkury jako władca ASC w kwadraturze z Neptunem z obszaru szóstego domu oznacza wyraźny błąd obsługi technicznej, co potwierdziło dochodzenie. Szybkie lądowanie to oczywiście Uran w domu IV, niezbyt optymistycznie rokujący. Wydawałoby się, że sytuację uratuje koniunkcja Saturna (władca IX domu) do Merkurego (władca I wierzchołka), ale … jest ona separująca, podczas gdy Merkury wpada dokładnie w objęcia Neptuna. Pozycja Księżyca w horoskopie jest, nie owijając w bawełnę, tragiczna ! Nie dość, że znajduje się on na wygnaniu w znaku Koziorożca, to jeszcze w śmierciolubnym domu ósmym.

Próbujemy znaleźć czynniki poprawiające status horoskopu, ale nie jest to proste. Węzeł Wstępujący w domu IV oraz dość mocna pozycja Merkurego nie równoważy jednak potężnej ilości niedogodności. Celują zaś w nich Księżyc, oraz Neptun. Przejdźmy do tragicznych zdarzeń w Szwajcarii.

 

KATASTROFA NR 3 – samolot linii Swissair 306 (aby powiększyć grafikę, proszę na nią kliknąć):

Swiss 306

Horoskop nie nakłania do optymizmu. Jak zwykle, trzeci raz „z rzędu” niepokoi szybki rzut oka na sygnifikację IV domu. Władca Jowisz znalazł się w domu ósmym, w znaku Marsa, i w opozycji do niego. Lądowanie (a właściwie szybkie runięcie samolotu) spowodował pożar, tak mocno kojarzony z Marsem.

Pierwotną przyczyną była jednak … nadgorliwość załogi ! Saturn na szóstym wierzchołku jest silny, zatem wszelkie czynności mające na celu podwyższenie jakości (funkcjonalności) samolotu musiały zostać wykonane. I tak się stało. Okazuje się, że przed odlotem piloci kołowali na lotnisku przez ładne kilka minut, nadużywając mocy silnika, oraz przyczyniając się do uszkodzenia hamulców. O ile silnikiem nazwalibyśmy Marsa, o tyle hamulcami oznaczylibyśmy Saturna. Dokładne usytuowanie Saturna na szóstym wierzchołku (załoga, kompetencja) może wskazywać na to, że … w tej dziedzinie nastąpiła przesada.

Pozycja Księżyca jest maleficzna, ponieważ znajduje się on jeszcze pięć stopni od separującej opozycji do Słońca (pełni). To pogarsza sytuację. Powtórzmy co się zdarzyło złego w tym horoskopie – Jowisz w VIII domu (ogień), Saturn na VI wierzchołku („przedobrzenie” w eksploatacji), spalenie władcy IX wierzchołka, maleficzny Księżyc, koniunkcje i opozycje Plutona, Neptun w trzecim domu, kwadratura świateł do Medium Coeli. Także ścisła koniunkcja Plutona ze Słońcem na ASC musi robić mroczne wrażenie. Co do rzeczy pozytywnych: Księżyc i Merkury znajdują się w swoich żywiołach, sekstyl Jowisza z Saturnem. Nie ma się więc o co spierać – horoskop tej wyprawy był nędzny. To może horoskop nr 4 ?

 

CIĄG DALSZY -> Katastrofy samolotów, cz. 2 (reedycja wpisu z 2011r.)

Comments

comments