Katastrofy samolotów – dwanaście przykładów, oraz sprawdzalność reguł.

Witam Państwa ! Mój poniższy wpis będzie wyjątkowo metodyczny, oraz minimalistyczny jeśli chodzi o narrację. Chciałbym się skupić na nieszczęśliwych układach horoskopowych towarzyszących podróżom powietrznym. Zastosuję przy tych opisach dość proste metody, oraz kilka grafik (z dedykacją dla metodologów astrologicznych, albo i sceptyków). Oczywiście będę się skupiał na starcie samolotu, który jest najważniejszą wykładnią dla stawiania jakichkolwiek prognoz, oraz tłumaczenia zjawiska katastrofy.

Do zajęcia się tą nieszczęsną dziedziną zainspirowały mnie dwie równoległe katastrofy awionetek, w Witowicach Dolnych, oraz w Nowej Hucie w Krakowie. Katastrofy te zdarzyły się w ostatnią niedzielę 22 sierpnia, pomiędzy 19:10 a 19:30. Oprócz próby analizy jednej z tych katastrof (Nowa Huta, start nastąpił prawdopodobnie kilka minut wcześniej, ok 19:25), analiza będzie dotyczyć:

a) Katastrofy lotniczej w Mirosławcu, wojskowy samolot CASA C-295, 20 ofiar śmiertelnych, start samolotu 23/01/2008 16:51 Okęcie (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_Miros%C5%82awcu ) . Przyczyna: błąd załogi, utrata kontroli nad sterami, trudne warunki atmosferyczne.

b) American Airlines, pasażerski Boeing 707, 95 ofiar śmiertelnych, start samolotu 01/03/1962 10:07 New York (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_American_Airlines_1 )

c) Katastrofa pasażerskiego Swissair 306, 80 ofiar śmiertelnych, 04/09/1963 start samolotu 06:13 Zurych (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Swissair_306 )

d) Katastrofa egipskiego samolotu PIA 705, 119 pasażerów poniosło śmierć, 6 ocalało, start maszyny 21:22 z Az Zahran, dnia 20/05/1965 (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_PIA_705 ) . Przyczyna: zderzenie z ziemią (jako efekt złego lądowania )

e) Polska katastrofa, na Policy, w której zginęły 53 osoby. Start nastąpił w dniu 02/04/1969 o godzinie 15:20. (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_na_Policy )

f) Katastrofa samolotu linii Swissair, w której śmierć poniosło 47 osób. Start maszyny nastąpił o godzinie 13:06 dnia 21/02/1970 r. Przyczyna katastrofy: zamach terrorystyczny. (więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Swissair_330 )

g) Jednocześnie tego samego dnia wystartował około 12:06 samolot Caravelle Austrian Airlines z Frankfurtu. Pomimo potężnego wyłomu w samolocie, udało się bezpiecznie wylądować.

—    —

Oprócz ośmiu wymienionych powyżej katastrof, istnieje niezliczona ilość udokumentowanych wydarzeń, z przyczyną katastrofy, często wymienioną godziną startu, oraz godziną katastrofy i liczbą śmiertelnych ofiar. Zainteresowanych zapraszam na Wikipedię (strona działa pod tym adresem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofy_samolot%C3%B3w_cywilnych ). Jak widać, starałem się bez sugestii, dokonywać wyborów katastrof. Najważniejszymi kryteriami użytymi do powyższych ośmiu przykładów były: możliwość ustalenia godziny startu, oraz duża liczba ofiar.

Jednocześnie do powyższej kolekcji spróbuję dodać cztery najbardziej spektakularne katastrofy ostatnich czasów. Wybór czysto subiektywny

h) Katastrofa w Smoleńsku, najtragiczniejsza katastrofa w historii polskiego lotnictwa – 96 ofiar z Prezydentem RP na czele. Start nastąpił z lotniska Okęcie o godzinie 07:27, upadek o godzinie 08:41 czasu polskiego (10:41 lokalnego). Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_polskiego_Tu-154_w_Smole%C5%84sku

i) Zamach w WTC – katastrofa dwóch samolotów, które uderzyły w „szklane wieże”. Jeden z samolotów, Boeing 767 American Airlines wystartował o godzinie 07:58 z Bostonu. Drugi samolot wyruszy z tegoż Bostonu zaledwie dwie minuty później. Uderzenia nastąpią w godzinach 08:46 i 09:03 (czasu nowojorskiego). Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przebieg_zamachu_z_11_wrze%C5%9Bnia_2001

j) Katastrofa samolotu rejsowego „Mikołaj Kopernik” na Okęciu, zginęło 77 osób, wśród nich między innymi Anna Jantar. Start maszyny nastąpił o 21:18 z Nowego Yorku, dnia 13/03/1980 r. Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_na_Ok%C4%99ciu_(1980)

k) Zamach terrorystyczny na Pan – Am 103, zwany katastrofą nad Lockerbie. Traktowany jako działania odwetowe Libii, z racji wcześniejszego zamachu na Muamara Kaddafiego. Zginęło 259 osób na pokładzie samolotu, oraz 11 osób z ziemii, których zabiły szczątki z samolotu. Dnia 21/12/1988, o godzinie 18:25 czasu lokalnego startuje z Londynu. Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Pan_Am_103

— — — — —

PONIŻEJ 8 RADIXÓW WSPOMNIANYCH KATASTROF :

KATASTROFA NR 1 – samolot CASA, Mirosławiec (aby powiększyć grafikę, proszę na nią kliknąć):

Start samolotu symbolizuje dom I, podczas gdy lądowanie wierzchołek IC, oraz zawartość domu czwartego. Jednocześnie sam lot jest oznaczony poprzez dom X. Warto zwrócić uwagę na Księżyc. Zapewne dużą rolę spełniają wierzchołki III oraz IX jako sygnifikatory krótkich i długich podróży. Zwracamy uwagę na Merkurego, na władców VI wierzchołka (załoga), X wierzchołka (kapitan), oraz Księżyc (ogólny sygnifikator pojazdu, podróży, bezwzględnie uwzględniany przy każdym horoskopie elekcji).

Opis wypadku zwraca uwagę na zaniedbania załogi (cyt: „Załoga podczas przygotowań pominęła jednak czynności związane ze sprawdzeniem systemu ostrzegającego o zbliżaniu się samolotu do ziemi EGPWS„). Można zauważyć Słońce w domu szóstym, które znajduje się na wygnaniu w znaku Wodnika, dodatkowo będąc nieaspektowanym (brak kontroli?). Drugim niepokojącym objawem jest władca IV domu, Wenus, silnie uszkodzona przez Plutona. Dodatkowo martwi patron podróżowania Merkury w koniunkcji z zaciemniającym obraz Neptunem. Podobny wpływ Neptuna (koniunkcja z Księżycem) był wyczuwalny podczas katastrofy Smoleńskiej.

Co do innych kwestii – zauważalne, że władca IX domu (podróży ogólnie) – Jowisz, znajduje się w upadku w znaku Koziorożca, podczas gdy wspomniane Słońce (władca ASC) znajduje się na wygnaniu w Wodniku. Również ASC w koniunkcji z gwiazdą Acubens nie nastraja optymistycznie [za: Piotr Piotrowski: Reguły astrologii tradycyjnej, Studio Astropsychologii 2011, s. 177). Położenie Księżyca też nie jest ciekawe. Godzina startu okazała się tragiczna w skutkach.

KATASTROFA NR 2 – samolot American Airlines, New York (aby powiększyć grafikę, proszę na nią kliknąć):

Ponownie zauważalny jest niepokojący aspekt, oraz pierwszoplanowa rola Neptuna w tej katastrofie. Tym razem aspektuje go ścisłą kwadraturą Merkury, który okazuje się strategiczny ze względu na znaczenie, oraz siłę w horoskopie. Po czym w realnym świecie zjawisk nastąpi naturalne potwierdzenie w horoskopie tego co w horoskopie było napisane. Start był niefortunny, a cała sprawa wypadku odbyła się dosyć błyskawicznie.

Merkury jako władca ASC w kwadraturze z Neptunem z obszaru szóstego domu oznacza wyraźny błąd obsługi technicznej, co potwierdziło dochodzenie. Szybkie lądowanie to oczywiście Uran w domu IV, niezbyt optymistycznie rokujący. Wydawałoby się, że sytuację uratuje koniunkcja Saturna (władca IX domu) do Merkurego (władca I wierzchołka), ale … jest ona separująca, podczas gdy Merkury wpada dokładnie w objęcia Neptuna. Pozycja Księżyca w horoskopie jest, nie owijając w bawełnę, tragiczna ! Nie dość, że znajduje się on na wygnaniu w znaku Koziorożca, to jeszcze w śmierciolubnym domu ósmym.

Próbujemy znaleźć czynniki poprawiające status horoskopu, ale nie jest to proste. Węzeł Wstępujący w domu IV oraz dość mocna pozycja Merkurego nie równoważy jednak potężnej ilości niedogodności. Celują zaś w nich Księżyc, oraz Neptun. Przejdźmy do tragicznych zdarzeń w Szwajcarii.

KATASTROFA NR 3 – samolot linii Swissair 306 (aby powiększyć grafikę, proszę na nią kliknąć):

Horoskop nie nakłania do optymizmu. Jak zwykle, trzeci raz „z rzędu” niepokoi szybki rzut oka na sygnifikację IV domu. Władca Jowisz znalazł się w domu ósmym, w znaku Marsa, i w opozycji do niego. Lądowanie (a właściwie szybkie runięcie samolotu) spowodował pożar, tak mocno kojarzony z Marsem.

Pierwotną przyczyną była jednak … nadgorliwość załogi ! Saturn na szóstym wierzchołku jest silny, zatem wszelkie czynności mające na celu podwyższenie jakości (funkcjonalności) samolotu musiały zostać wykonane. I tak się stało. Okazuje się, że przed odlotem piloci kołowali na lotnisku przez ładne kilka minut, nadużywając mocy silnika, oraz przyczyniając się do uszkodzenia hamulców. O ile silnikiem nazwalibyśmy Marsa, o tyle hamulcami oznaczylibyśmy Saturna. Dokładne usytuowanie Saturna na szóstym wierzchołku (załoga, kompetencja) może wskazywać na to, że … w tej dziedzinie nastąpiła przesada.

Pozycja Księżyca jest maleficzna, ponieważ znajduje się on jeszcze pięć stopni od separującej opozycji do Słońca (pełni). To pogarsza sytuację. Powtórzmy co się zdarzyło złego w tym horoskopie – Jowisz w VIII domu (ogień), Saturn na VI wierzchołku („przedobrzenie” w eksploatacji), spalenie władcy IX wierzchołka, maleficzny Księżyc, koniunkcje i opozycje Plutona, Neptun w trzecim domu, kwadratura świateł do Medium Coeli. Także ścisła koniunkcja Plutona ze Słońcem na ASC musi robić mroczne wrażenie. Co do rzeczy pozytywnych: Księżyc i Merkury znajdują się w swoich żywiołach, sekstyl Jowisza z Saturnem. Nie ma się więc o co spierać – horoskop tej wyprawy był nędzny. To może horoskop nr 4 ?

KATASTROFA NR 4 – katastrofa egipskiego PIA 705 (aby powiększyć grafikę, proszę na nią kliknąć):

Horoskop daje kilka ciekawych propozycji. Teoretycznie może podobać się przecież trygon świateł, koniunkcja benefików (Wenus i Jowisz), oraz nieuszkodzony Merkury w domu czwartym.  Niestety, pozory mylą. Już przy pierwszych przyjrzeniu się widzimy bowiem, że Księżyc jest wygnany w Koziorożcu, Słońce znajduje się na ostatnim stopniu Byka, natomiast Jowisz i Wenus znajdują się w niekomfortowych dla nich Bliźniętach. Natomiast Merkury, nie dość że przeciętny, to nie odbiera żadnych aspektów, oprócz aplikacyjnych trygonów do ASC i Urana.

Razi przede wszystkim pozycja władcy ASC, Saturna, który nie dość, że znajduje się w Rybach, to jest atakowany opozycją od Urana, Plutona, oraz Marsa. Złe ustawienie świateł sygnalizowaliśmy już w akapicie wcześniejszym. Kluczowy jak zwykle okazuje się wierzchołek IV domu. Planeta symbolizująca zakończenie lotu znajduje się w ścisłej koniunkcji z Plutonem, oraz separuje od Urana. O złym lądowaniu zaważyła niewłaściwa orientacja załogi samolotu (władca VI w IV), oraz przekroczenie prędkości (brawura Uran – Mars – Pluton?). Te przyczyny spowodowały zderzenie z ziemią, oraz liczne ofiary śmiertelne.

KATASTROFA NR 5 – wypadek na stoku Policy (aby powiększyć grafikę, proszę na nią kliknąć):

Powyższy diagram to moment startu rosyjskiego samolotu Antonow. Podróż skończyła się nieszczęściem, samolot rozbił się w górach. Horoskop ponownie przypomina doskonały mechanizm, ostrzegający przez złymi zdarzeniami. Po pierwsze – Merkury jako władca horoskopu znajduje się w promieniach Słońca, na domiar złego w domu ósmym i znaku Barana. Opozycja do Księżyca i Urana nie wygląda zachęcająco. Po drugie – Mars w Strzelcu kaleczy dom czwarty. Wśród licznych teorii spiskowych istnieje koncepcja, w której piloci nadmiernie zniżyli wysokość, aby móc uciec z Polski. Mars w znaku emigrującego Strzelca insynuuje co najmniej zainteresowanie się tą sprawą. Po trzecie – Jowisz, władca IC, jest w ścisłej koniunkcji z Uranem, który często wróży gwałtowne i nieoczekiwane zakończenie sprawy. Tak właśnie było.

Cel podróży (Merkury w ósmym – podróż tajna) nie został spełniony. Opcjonalna ucieczka za granicę i tak nie mogłaby się powieść, skoro władca IX wierzchołka, Wenus, jest w aplikującej koniunkcji do Saturna. Obydwie planety zaś znajdują się w niegościnnym znaku Barana. Prawdę powiedziawszy, kilka spojrzeń na ten horoskop rozwiewa wątpliwości niemal natychmiast. Planety okazały się nieżyczliwe w tej sytuacji. Przejdźmy do katastrofy następnej, która była wynikiem zaplanowanego zamachu terrorystycznego.

KATASTROFA NR 6 – zamach nad Wurenlingen, lot Zurych – Tel Awiv  (aby powiększyć grafikę, proszę na nią kliknąć):

Horoskop jest niewiarygodny ! Wystarczy spojrzeć, że ukryci wrogowie, terroryści (spojrzenie na władcę 12 domu) realizują swoje zamiary ! W radixie tym władcą dwunastego wierzchołka jest Wenus. Znajdując się ściśle na Medium Coeli wskazuje, że coś jest na rzeczy, coś ukrytego może się ujawnić w pełni mocy. Jednocześnie PF (Punkt Szczęścia) wskazuje że „otwarci wrogowie” będą mieli… trochę tego szczęścia. Ich „szczęściem” jest w tym wypadku rozbicie w pył samolotu i jego nieszczęsnych pasażerów. Terrorystom sprzyja wspomniany PF, oraz Wenus, wyjątkowo wywyższona w znaku Ryb i do tego w zenicie.

Co na to kapitan samolotu, albo dowództwo ? Ano, nic nie wie (w końcu zagrożenie się nieźle schowało), albo nic nie może poradzić. Władca IC to Merkury. Znajduje się w kwadraturze do Jowisza, który zarządza wspomnianą Wenus. Widać też wyraźnie, że „cele lotu” (Jowisz) kłócą się z zamiarem bezpiecznego wylądowania (Merkury). Bezpieczne lądowanie wydaje się być utrudnione z racji Plutona i Urana znajdujących się w domu czwartym.

Jednocześnie po raz kolejny załoga (obsługa) samolotu, lotniska wykazała pewną niafrasobliwość, albo fajtłapowatość. Neptun na szóstym wierzchołku mówi sam za siebie… Wspomniany Neptun kaleczy pełnię na niebie, dodatkowo osłabiając słaby już Księżyc w znaku Panny. Trygon Saturn – Księżyc wskazuje zresztą nie „pomoc w rozwiązaniu sytuacji”, tylko podkreśla pełne uzależnienie Księżyca. Chociażby poprzez znak Merkurego w Wodniku (Księżyc w Pannie, Wodnik = władca Saturna). Przypomnijmy, że Księżyc symbolizuje pojazd (Rak ASC), natomiast Saturn jego wrogów (Koziorożec DESC).

Spójrzmy jednak na siódmy radix tego artykułu.

NIEUDANY ZAMACH, KATASTROFA NR 7 – Caravelle Austrian Airlines, Frankfurt n. Menem (aby powiększyć grafikę, proszę na nią kliknąć):

Wspomnijmy, że to kosmetyczna różnica, ponieważ wyniosła zaledwie godzinę. Ale jest fundamentalna dla losów samolotu. W radixie powtarzają się historie z zamachu na samolot szwajcarski startujący z Zurichu. Widzimy ponownie władcę XII w domu X – zamach się powodzi, samolot zostaje uszkodzony. Ale… ląduje bezpiecznie…

Zwróćmy uwagę, że władcą ASC jest już Merkury w Wodniku, który kłóci poprzez kwadraturę z Jowiszem. Ale ten konfikt nie dotyczy już tak bezpośrednio lądowania jak wcześniej, ponieważ nastąpiła zamiana domów i lądowaniem „rządzi” Słońce. Odbiera ono różne aspekty, jednakże jego pozycja nie jest tak zła, jak to było wcześniej w przypadku Merkurego, który rezydował w domu ósmym. Również Wenus nie znajduje się ściśle na Medium Coeli, tak jak wtedy. Bezpośrednio zagrażała wówczas opozycją Imum Coeli, teraz ten przypadek nie występuje. Optymistycznym jest również fakt, że Pluton i Uran zostały wyrzucone z domu czwartego. Ich miejsce zajął Księżyc. Czwarty dom jest bardzo dobrym miejscem dla pozycji Księżyca.

Widać wyraźnie, że choć i ten horoskop nie jest idealny, to jednak w wielu kwestiach wyróżnia się na plus od poprzedniego. Zdarzyły się zatem trudne sytuacje, ale udało się pasażerom i załodze przetrwać. Poniżej jeszcze jeden radix „nie – samolotowy”, ale należący do tej samej rodziny podróży powietrznych.

START APOLLO 13 (aby powiększyć grafikę, proszę na nią kliknąć):

Teoretycznie godzina powinna się zgadzać, ale przeczesywanie całego internetu nie upewniło mnie czy wykreślony radix jest poprawny. Wszystko wskazuje na to, że tak jest.

Cały horoskop jest wyjątkowo pomyślny. Jowisz w pierwszym domu chroni pojazd i załogę, zwiększając szanse na bezpieczny powrót. Jakby i tego było mało, tworzy dokładny trygon do Księżyca, znajdującego się w swojej twierdzy, jaką jest Rak. Dodatkowo znajduje się on w domu dziewiątym.

Niestety, gdy spojrzymy dokładniej, zauważymy, że władca ASC Wenus, jest w koniunkcji z Saturnem. Z jednej strony umożliwiło to zapewne lądowanie, gdyż władca IV wierzchołka, Saturn, jest w niezłej kondycji, znajdując się w domu siódmym, w swoim żywiole, pod panowaniem silnej Wenus. Z drugiej strony Saturn oznacza zawsze jakieś perturbacje, opóźnienia. Jednoczesna koniunkcja z Merkurym wskazuje na to, że trzeba było spełnić szereg warunków i poświęceń, aby uratować swoje życie.

Wyjątkowo słaby władca VI domu może oznaczać pewne perturbacje z funkcjonowaniem urządzeń i aparatur. Tak faktycznie było. Załoga nie zorientowała się, że przegrzane urządzenia są w stanie zapalić i rozwalić pojemniki z tlenem. Mars na szóstym wierzchołku w koniunkcji z gwiazdą Algol nie wygląda za ciekawie. Jednocześnie aplikująca kwadratura Księżyca do Urana (wybuch, powietrze) przed czymś ostrzega. Zwraca uwagę słabe obsadzenie powietrza w horoskopie, oraz ograniczenie Merkurego (przez koniunkcję z Saturnem), oraz Urana (przez kwadraturę z Księżycem). W rzeczy samej, walka o przetrwanie wiązała się z ciasną przestrzenią, brakiem wody, oraz powietrza. Eksplozja zbiorników nie dawała większych szans załodze, wydawało się, że wszystko może się już tylko ostatecznie rozsypać. Jednak im się udało. Zasługa takiego, a nie innego ustawienia radixu ?

Mam nadzieję, że powyższe osiem analiz zachęci Państwa do analizy zjawisk, przy okazji wszelkich katastrof, cudownych ocaleń, oraz ogólnie podróży wszelkimi środkami transportu. Wydaje mi się, że powyższe ustalenia nie są kwestią przypadku (co zresztą jest obowiązkiem astrologa niejako z urzędu). Zapewniam, że powyższych godzin, ani terminów nie oglądałem wcześniej, poza często wspominanym Smoleńskiem. Jednocześnie dziękuję za wszelkie poprawki, albo sugestie, ponieważ nie jestem 100% pewny, czy ww. terminy pokrywają się dokładnie z faktami.

KONIEC CZĘŚCI PIERWSZEJ. W CZĘŚCI DRUGIEJ ANALIZA POZOSTAŁYCH KATASTROF.

—  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —

Napisano: od 17:00 23/08/2011 do 00:30 24/08/2011

© Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie wolno kopiować treści, ani przekształcać w dowolny sposób bez zgody autora.

> ASTROLOG SZCZECIN < Wykorzystano program astrologiczny Urania, autorstwa Bogdana Krusińskiego http://www.astrologia.pl/urania.html .

Jeśli interesuje Ciebie zamówienie horoskopu, albo rozmowa: KLIKNIJ TUTAJ

Trochę o sobie, dla zainteresowanych: TUTAJ

—  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —

Comments

comments